09 - 34873392 asiakaspalvelu@elite-toimistotuolit.fi
  • Korkea laatu
    Vähintään 2 vuoden takuu

    Korkea laatu
    Kaikilla tuotteillamme on vähintään kahden vuoden takuu.
  • Tyytyväisyystakuu
    Olet varmasti tyytyväinen

    Tyytyväisyystakuu
    Tarjoamme teille parhaat hinnat ja nopean asiakaspalvelun, joten olette varmasti tyytyväisiä.
  • Asiakaspalvelu
    Klo: 08.00–17.00

    Asiakaspalvelu
    Asiakaspalvelumme auttaa teitä aina mielellään. Aukioloajat: ma–to klo: 08.00–17.00, pe klo: 08.00-16.00

Kun työpiste on asetettu, käyttäjä voi säätää toimistotuolin fyysisille ominaisuuksilleen sopivaksi. Täältä voit lukea tärkeimmät ohjeet siitä, kuinka toimistotuolista ja työskentelyalueesta saadaan mahdollisimman mukavat ja mahdollisimman vähän rasitusta selkärangalle.

  • Kyynärpäämitta

Aloita istumalla mukavasti lähellä pöytää siten, että olkavarret ovat samansuuntaisesti selkärangan kanssa. Laske kädet työtasollesi. Jos kyynärpäät eivät ole 90 asteen kulmassa, säädä tuolin korkeutta joko ylös- tai alaspäin tarpeen mukaan.

  • Reisimitta

Tarkista, että tuolin reunan ja polvitaipeen väliin mahtuu helposti kaksi sormea. Jos tämä väli on liian tiukka, istut liian korkealla. Jos olet todella pitkä, väli voi puolestaan jäädä liian suureksi. Tällöin istumakorkeuden tulee olla säädetty niin ylös, että se vaatii myös tarpeeksi korkeaksi säädettävän työpöydän.

  • Pohjemitta

Kun istut tuolissa aivan perillä saakka selkä vasten tuolin selkänojaa, pohkeen ja tuolin etureunan väliin pitäisi mahtua nyrkki. Jos näin ei ole, tuoli on liian syvä. Silloin selkänojaa pitää siirtää eteenpäin tai tuoliin pitää lisätä alaselkätuki.

  • Alaselkätuki

Sinun pitää istua tuolissa aivan perillä saakka selkä vasten tuolin selkänojaa, ja tuolissa pitää olla tyyny, jonka ansiosta alaselkä kaareutuu hieman niin, että et väsymyksen tullessa valu alaspäin tuolissa. Toimistotuolin alaselkätuki on välttämätön, jotta selkävaivat voidaan minimoida. Älä koskaa istu huonossa ryhdissä tai luuhistuneena, sillä se rasittaa alaselkää ja erituisesti välilevyä.

  • Taso, jolle katse osuu

Sulje silmät, kun istut mukavasti katse eteenpäin. Avaa silmät hitaasti. Kateesi pitäisi osua keskelle tietokoneen näyttöä. Jos näyttö on matalammalla tai korkeammalla kuin minne katsot, pöytää tulee joko nostaa tai laskea niskajännityksen välttämiseksi.

  • Käsinojat

Säädä toimistotuolin käsinojat siten, että olkapäät kohoavat vain hieman. Käsinojat ovat tärkeät, sillä ne vähentävät niskan ja olkapäiden raistusta ja auttavat pitämään hyvän ryhdin.

Vaikka tuolissa oliskin todella hyvä istua, staattinen asento ei koskaan ole selälle hyväksi, sillä se voi aiheuttaa selkävaivoja ja lihasjännistystä. Tämän vuoksi on syytä muistaa seisoa, venytellä ja kävellä ainakin parin minuutin ajan puolen tunnin välein.